the holiday (ah nancy ah)

film başladı canlar... biz de ne bilelim, izliyoruz... film akıyo tamam... hmmm something's gotta give gibi şurası, hmmm love actually tadı yapmış şurada, bridget jones şurası bildiğin... burası o, şurası bu... herhalde romantik komedilerle kafa buluyo, klişelere gönderme yapıyo, abartılı oyunculukların altında ince bir alay olsa gerek, öyle mi böyle mi derken, aaa film bitti... oha!

ha sen... ha bi dakka sen baya... uuuu!

üzgünüm ama sen sopa istiyorsun nancy... evet nancy meyers, sana diyorum... böyle film olur mu nancy? nancy bu ne? yapma nancy yapma! bak tane tane söylüyorum ki, sonra "ama ben anlamamışım" falan deme, çünkü bence sen öyle de bir insansın... hı hı deyip bildiğini okuyan biri gibisin bence...

nancy meyers, altına imza attığı önceki romantik komedileri de dahil, çekilmiş hemen hemen tüm romantik komedileri izleyip, tüm klişeleri bir kenara not etmiş ve senaryolaştırmış... oyunculardan da rica etmiş, "abarttıkça abartın, bakıştıkça bakışın" diye... yemin ediyorum bak, filmin bir noktasında dedim ki "ben hala bi yıldırım düşmesini falan bekliyorum, böyle bitemez"... ama öyle olmadı... hatta disney'in cinderella animasyonunu izler gibi izledik son 10 dakikayı, çünkü herkes birbirine kavuşup, şömine ateşi başında dans ederek "ahara ehere" diye yılbaşını kutladılar karla kaplı çatılarının altındaki sıcacık yuvalarında... (şaka değil)

abartılı jest, mimik ve postürlerin, romantik komedi tarihindeki beylik sözlerin, bilmediğimiz, görmediğimiz hiçbir şeye sahip olmayan senaryosunun ve bizi "şaka herhalde" diye sorgulama noktasına getiren klişeler klişesi kurgu/akışının şaşkınlığıyla bitiriverdik filmi...

ben iyi bir romantik komedi filmine her daim kapısı açık, 90'lı yılların forget paris'ine, when harry met sally'sine, sleepless in seattle'ına da, 50'li ve 60'lı yılların Doris Day'li Rock Hudson'lı romantizmine de müteşekkir bir filmsever olarak sana sorarım nancy... bu ne allah aşkına?

bak şimdi şu it's complicated filmini de yazıp yönetmişsin... meryl streep, alec baldwin ve steve martin'in yüzü suyu hürmetine seyredeceğim... yine aynı çalımı atmaya kalkarsan, çift dalar, makas yapar, tatsızlık çıkarırım...

saku

0 Responses to "the holiday (ah nancy ah)"

Yorum Gönder