sherlock holmes (2009)


tamam, itiraf etmeliyim ki Guy Ritchie, Robert Downey Jr. ve Sherlock Holmes isimlerini yan yana duyduğum ilk anda dehşete düşmüştüm... şaka mı diye düşünmüş ve tarifsiz heyecanlanmıştım... ilk teaser'lar gösterilmeye başlandığında ise sabrımın sınırları neye benziyormuş, yakından görme şansım olmuştu...


filmi izledikten sonra ise hakkında yazıp yazmamak arasında epey gidip geldim, zira sevdiğim isimlere dair kötü şeyler söylemek içime sinmiyordu... ama gerçekler acıdır ve illa ki acıtır! birçok sahnede şahit olduğumuz yönetmenlik dehası anları, çekimlerdeki ustalığı, atmosferdeki karanlık havayı pek beğendim... ama gerek Robert Downey Jr.'ın umduğumu bulamadığım oyunculuk performansı, gerek senaryonun korkunç şekilde zayıf olması itibariyle bir hayal kırıklığı oldu Sherlock Holmes...


Lord Blackwood'un idamından sonra yeniden dirilişi, tüm İngiltere'de bir korku dalgası yaratır... bu dirilişin peşi sıra yaşanan gizemli ölümler ve kara büyü olarak isimlendirilen olaylar sokaklardaki kaosu günden güne arttırır... adamımız Sherlock ve ortağı Dr. John Watson (Jude Law) da elbette bu gizemin peşine düşer... insanın ağzını açık bırakan o üstün zekanın ve keskin tespit/çözüm yeteneğinin fazlasıyla es geçildiği ve nedense aksiyonun, hareketin ön plana çıktığı bir Sherlock Holmes filmi izlemek sizi tatmin edecekse buyrun izleyin...

saku

5 Responses to "sherlock holmes (2009)"

wimparella said :
16 Mart 2010 18:23
bence tam bir sinema filmiydi ikiside gelicek herhalde
saku said :
16 Mart 2010 18:36
ikincisi gelecek, orası aşikar... bir film olarak ise türün meraklılarını tatmin edebilecek, keyifli bir filmdi zaten... lakin bir "sherlock holmes" filmi olarak baktığında, daha fazla bulmaca, pratik zeka, çözüm kabiliyeti ve gizem bekledim, ancak bulamadım... şahsi fikrim elbette...
CaRtMaNtR said :
16 Mart 2010 20:57
giriş filmi olarak kötü sayılmazdı. ikinci filmde moriarty rolü için brad pitt'in adı geçiyordu ama jason statham oynasa çok şaşırmam ne yalan söyliyeyim. :)
E. said :
17 Mart 2010 00:47
gişe filmiydi ama izlenir mi dersen izlenir be. o kadar da kötü değildi.
Azura said :
17 Mart 2010 23:19
Eh gunumuzde filmler artik daha cok bol aksiyonlu, bol gorsel efektli cekiliyor. Vakit gecirmek icin eglenceli bir filmdi benim icin..

Ve yasa sen Jude!! :D

Yorum Gönder