shutter island (2010)


Dennis Lehane'nin romanından uyarlanan ve Martin Scorsese tarafından yönetilen film, son zamanlarda izlediğim en iyi filmlerden biri... başrolleri ise Leonardo DiCaprio, Mark Ruffalo ve Ben Kingsley paylaşıyor...


1954 yılında, dedektif Teddy Daniels bir kayıp davasını araştırmak için Zindan Adası adı verilen bir adaya gider... adada sadece akıl sağlığı yerinde olmayan en tehlikeli katillerin tutulduğu bir akıl hastanesi bulunmaktadır... kayıplara karışan hastanın peşinde, ortağıyla birlikte araştırmalar yapan dedektif, hem kişisel sebepler hem de gizemli olaylar nedeniyle soruşturmayı derinleştirir... adaya ve kendine dair keşfettiği şeyler ise her şeyi daha da zor kılmaktadır...


film kabaca bu şekilde özetlenebilir, zira bunlar dışında söyleyeceğim herhangi bir şey bütün büyüyü ve sürprizi bozabilir... filmin akıllara zarar finali için takdirlerimizi elbette Lehane'ye gönderiyoruz... Caprio'nun "Allah aşkına ben daha ne yapayım?" dercesine döktürdüğü performansı ve Scorsese'nin yarattığı harikulade gerginlik ile film tadından yenmiyor a dostlar... tez elden izleyin derim...

saku

4 Responses to "shutter island (2010)"

Adsız said :
24 Mayıs 2010 13:17
mükemmel bir filmdi ben sonunda çok şaşırmıştım.. gerçi sonra annem salak mısın sen ben daha başında anlamıştım dedi ama :D:D
24 Mayıs 2010 14:00
Geçen hafta izledim bende.harika bir filmdi.Final tam bir sürprizdi..
saku said :
24 Mayıs 2010 14:28
-spoiler içerir-

yer yer ben de düşünmedim değil ama işin içinde böylesine organize bir role-play olması sıkı bir sürprizdi... caprio'nun en sonda yaptığı hareket ise en büyük bombaydı diyorum... "bir canavar olarak yaşamaktansa..." dedi ve haydi selametle... senaryo, tempo, atmosfer, dört dörtlüktü...
Azura said :
25 Mayıs 2010 17:45
Ben de bu filmi beğenmemiştim. Büyük heyecanla beklediğim için olsa gerek. İzlerken oha dedim kendime aklıma gelen herşey çıktı filmde! Özellikle finale güldüm çünkü buda aklımdaydı. :) Ama Leo'nun performansına ve filmdeki havaya diyecek sözüm yok elbette..Romanı daha iyidir her zamanki gibi demek istiyorum...

Yorum Gönder